U bent nu hier: Home / blog / Het geheim van marketing: Waarom?

Het geheim van marketing: Waarom?


webdesign zwolle geheim-van-marketing

Bijna dagelijk lees ik mooie blogs op websites als www.frankwatching.com of www.karelgeenen.nl

Vaak sla ik de kennis op in mijn achterhoofd, maar soms word je echt geraakt door een artikel.

Gewoon de goede tekst op het goede moment.

De blogs die ik lees en vlogs die ik kijk gaan vaak over technische inzichten, nieuwe technieken, over een visie op zoekmachine optimalisatie en over marketing in de breedste zin van het woord.

Ik durf het haast niet te zeggen, maar heerlijk om te lezen!

Geen zin om te lezen? Luisteren kan ook, lekker makkelijk

Als autodidact is het internet mijn grootste bron van informatie en inspiratie.

Deze week las ik het stuk van Mischa Verheijden.

Mischa "schrijft voor het web", zoals op zijn eigen website te lezen is.

Het leuke is dat hij met enige regelmaat zijn kennis deelt op de website van Karel Geenen.

Het blog dat hij deze week postte ging over pitchen. Kort en krachtig je idee presenteren. Wat kan je daar in de online wereld van leren.

Hij geeft 7 goede tips die betrekking hebben op het maken van je homepage.

Één onderdeel van zijn blog raakte mij in het bijzonder. Dat was het slot. Hij linkte naar een stuk dat ik natuurlijk al eerder had gelezen.

De Gouden Cirkel van Simon Sinek.

webdesign zwolle goudencirkel

Ik kende het idee al. Op mijn andere werk werd de gouden cirkel tijdens een cursus over identiteit al eens aangestipt. Maar Mischa's nieuwe blog plaatste the golden circle voor mij in precies de juiste context; ik kon er mee aan de slag!

Natuurlijk heb ik de onderstaande video nog weer eens bekeken. Het duurt even, maar is zeer de moeite waard!

Het blog en de video inspireerden mij om mijn eigen werkzaamheden eens grondig te bekijken. Een denkproces kwam op gang.

Waarom doe ik wat ik doe. Hoe doe ik dat en wat doe ik dan. Veel vragen en enkele antwoorden.

Het laatste is het makkelijkste. Iedereen kan natuurlijk precies vertellen wat ze doen. Ik ook. Ik maak websites, soms een logo ik fotografeer.

Hoe ik dat wil doen heb ook al jaren vrij helder voor ogen. Ik leg graag contact, ik lees en kijk veel naar anderen. En mijn grootste hobby. Eindeloos proberen, proberen en net zolang proberen tot iets lukt.

Niet de snelste manier, maar wel mijn manier. Ik hou ervan!

Thomas Edison schijnt ooit gezegd te hebben:

"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.”

Nu ben ik zeker geen Edison, maar de werkwijze komt mij erg bekend voor.

Maar de spannendste vraag is natuurlijk de waarom-vraag?

Dat zette mij ook aan het denken.

Na wat een poos denken ben ik gaan schetsen lekker digitaal.

Ik denk dat ik (voor nu) redelijk tot de kern ben gekomen.

Onderstaand een inkijkje in mijn persoonlijke versie van de gouden cirkel.

webdesign zwolle goudencirkel-one4design

 

Pragmatisch als ik ben, heb ik ook meteen mijn homepage aangepast.

Voorheen beschreef ik keurig wat ik doe. En hoe ik dat doe.

Nu heb ik een poging gedaan om vooral ook uit te leggen waarom ik dat doe...

Het is even wennen. Maar ik geloof erin. Ben erg benieuwd naar de reacties.

Mischa, bedankt en ik blijf je volgen!

Maak een afspraak met mij

 

Anderen lazen dit ook:

  1. Kleuren kiezen webdesign RGB en CMYK
  2. 5 grootste webdesign fouten (die jij niet gaat maken)
  3. Een website zo snel als Dafne Schippers


Laat een bericht achter - aantal berichten: 3



Marc van de Geijn
De waarom en hoe kan ik zo'n beetje 1 op 1 van je overnemen. De buitenste ziet er bij mij iets anders uit, hoewel deze zeker overlap heeft.
Bedankt voor de verwijzing naar deze blog.
11-05-16 | 11:48



Guido Ruijsch
Beste Stefan,

Dank voor je enthousiaste reactie. Zoals je in mijn blog wellicht gelezen hebt vind ik het leuk om anderen te helpen.

Als ik mag bijdragen aan het opleiden iemand vind ik dat een groot compliment.

Veel succes met jouw carrière op het web.
14-03-16 | 20:52



Stefan Vlaminckx
Als autodidact sta ik aan het absolute begin van mijn carrière in webhosting, design en content management. Ik herken me volledig in wat je schrijft.
Karel Geenen, maar ook jij zijn kennis- en informatiebronnen alsmede inspiratie.
Zo ben ik bekend geraakt met SEO, en zo nog wat meer.
1 nadeel heeft het wel.... Feitelijk leidt jij je eigen concurrentie op.

Waarvoor dank!
13-03-16 | 20:30




Laat een bericht achter

Schrijf elf in cijfers: